Quake и Quake2 в Debian

Некатегоризирани в останалите раздели статии.

Модератори: Freya, Kulu Ngile

Мнениеот qu » Съб 04, Юли, 2009 3:46

Quake и Quake2 в Debian
Два от многото начини

http://uzi.hit.bg/q.q2.debian.png

qqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq

Quake - в случая вариант на TyrQuake, ето адрес на "patched TyrQuake binary" http://prdownloads.sourceforge.net/uhex ... z?download, в /usr/local/games/ се добавя папка "quake" и там се разархивира quake-lq-1.0.1.tgz. В същата папка трябва да се добави и съдържанието на windows-ката инсталация на quake - може да се копира от реална такава или да се свали като саморазархивиращ windows-ки архив и да се разархивира с wine и т.н. По конкретно - в /usr/local/games/quake трябва да се появи папката "id1" и в нея да са файловете config.cfg, pak0.pak и pak1.pak, като необходим се споменава и файла game.dat - при мен го няма изобщо, дори не съм го трил, но липсата му не се усеща
Играта се стартира с:
$cd /usr/local/games/quake/
$./tyr-glquake опция резолюция
примерно:
./tyr-glquake -fullscreen -width 800 -height 600 е игра на цял екран и резолюция 800/600,
./tyr-quake -window -width 700 -height 525 е игра в прозорец с резолюция 700/525,
./tyr-glquake -width 800 -height 600 играта стартира явно по подразбиране във fullscreen с резолюция 800/600
Нормално резолюцията трябва да е в съотношение 4/3, а ненонрмалното съотношението е въпрос на вкус.
При първото стартиране, автоматично в домашната папка се създава папка ".tyrquake", в която има папка "id1" и в нея е файла config.cfg съдържащ потребителските настройки и в последствие .sav файловете със запаметени игри, в "id1" може да се добави и папката "maps" в която да се добавят допълнителни карти .bsp, "textures" за текстури и т.н.
За по-лесно стартиране може да се направи bash скрипт, примерно:

#!/bin/bash
cd /usr/local/games/quake/
./tyr-quake -width 800 -height 600

За да не пита всеки път скрипта какво да прави, може да се направи и стартер към него. На стартера задължително се поставя адекватна иконка quake :-)
Допълнителни карти http://www.quaddicted.com/spmaps.html

qqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq

Quake2 - с друг подход - свалят се "quake2 (1:0.3-1.1ubuntu1)" и "quake2-data (13)" за ubuntu 6.06 - само за тази версия ги има (http://packages.ubuntu.com/dapper/quake2 и http://packages.ubuntu.com/dapper/quake2-data), след стартирането автоматично добавят стартер в менюто, а ако случайно не се появи - командата е "quake2". Следва добавянето на windows-ката инсталация, по конкретно папката "base2". В домашната папка се създава папката ".quake2" и в нея се добавя папката "base2" с цялото й съдържание, друго не е нужно.
При стартиране се отваря терминала и излиза предупреждение, че играта не е препоръчително да се играе в несигурни мрежи и въпрос ясно ли е педупреждението, отговаря се с yes и следва enter.
При опит за стартиране, без да е създадена папка ".quake2", след предупреждението за мрежова игра следва съобщение за грешка - не може да бъде зареден файла colormap.pcx, като междувременно автоматично се създава папките ".quake2" и "base2", като последната е празна.
В "base2" са папките "maps" (в която се добавят карти), "textures", "env" и т.н.
Не намерих начин да пусна играта на цял екран, но не съм се и задълбочавал толко с quake2
Допълнителни карти http://www.gamers.org/pub/games/quake2/levels/, http://www.gamers.org/pub/idgames2/quake2/levels/, http://www.geniac.net/quake2.htm

qqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq

За зависимостите - предполагам за quake не са по-различни от тия за quake2, а те са видими на сайта на ubuntu. Възможно е в първия източник да е споменато нещо, но съм го чел по диагонал.
Хардуерните изисквания - на системата от картинката, с видеокарта ATI Rage 32mb и резолюция над 800/600 игрите общо взето не стават за игра, но толко слаби машини вече малко хора могат да си позволят да ползват (а още по малко сме продължаващите с quake), така че хардуера няма кой знае какво значение.

Източници: http://tldp.org/HOWTO/Quake-HOWTO-2.html (частично)
Аз (основно)
qu
Участник
 
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 15, Апр, 2009 17:32

Мнениеот Kulu Ngile » Пон 06, Юли, 2009 10:32

Awesome *bravo* Изображение
Ако съдбата е срещу теб, толкова по-зле за нея.

Изображение
APT HOWTO
Kulu Ngile
Унуфри
 
Мнения: 1233
Регистриран на: Съб 04, Мар, 2006 1:04
Местоположение: София

Мнениеот aleximilian » Чет 09, Юли, 2009 11:55

Перфектно :) много бързо си спомних командата give ...* :D

При мен Quake2 стои само на една резолюция 320х240. Команда -fullscreen или друга за определяне размера на прозореца не дава резултат, звука също липсва.
Не знам дали нещо липсва или това е максималният размер.

**********
edit:
Много съм чалнат, мъча с команда да сменя резолюцията, а то било през опциите на самата игра. :evil: :D
Остава музиката да тръгне. @qu, как пускаш саунда? При мен от опцийте на играта не става.
[center]БЪЛГАРИЯ[/center]

Малко филмче

Неволи

# apt-get remove --purge windows
Аватар
aleximilian
Участник
 
Мнения: 112
Регистриран на: Сря 11, Фев, 2009 3:07

Мнениеот qu » Пет 10, Юли, 2009 14:25

Ако е за "Sound Volume" - не пускам звука, той сам си тръгва, но ако имам отворени други програми, особено със звук, примерно плеър, играта може и да не се чува.
give и други подобни команди има там където съм качил q.q2.debian.png, но са скрити като secret level :?:
qu
Участник
 
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 15, Апр, 2009 17:32

Мнениеот aleximilian » Пет 10, Юли, 2009 15:53

При теб тръгва звука, но не и при мен, независимо дали има пуснати други програми или не. Това са ми config.cfg, ако им разбираш, да не е нещо от config-a? :)
[center]БЪЛГАРИЯ[/center]

Малко филмче

Неволи

# apt-get remove --purge windows
Аватар
aleximilian
Участник
 
Мнения: 112
Регистриран на: Сря 11, Фев, 2009 3:07

Мнениеот qu » Пет 10, Юли, 2009 16:43

Не разбирам особено, но твоите config.cfg системата ми ги разпознава като "Изходен код - C", а моите са "Документ с неформатиран текст" и написаното вътре леко се различава. Тъй или иначе при мен има ред "volume "0.300000"" и ако го направя на "volume "0.000000"" - нямам звук, това за config.cfg в домашната папка, този в /usr/local/games/quake/id1 не влияе явно. Гледам при теб "set s_volume "0.900000"" би трябвало да е това, но кой файл ти е това - в /usr/local/games/quake/id1 или в домашната папка. Очевидно сме взели файлове от различни версии, моите са от един GLQuake.exe от data.bg, защо не опиташ с config.cfg, pak0.pak, pak1.pak, game.dat от друга версия, незнам как се сработва tyrquake с различните.
qu
Участник
 
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 15, Апр, 2009 17:32

Мнениеот phantomlord » Съб 11, Юли, 2009 19:17

btw, Quake 3 и 4 имат версия за Linux.
Hear the cry of War
Louder than before
With his sword in hand
to control the land
Crushing metal strikes
on this frightening night
Fall onto your knees
For the Phantom Lord
Аватар
phantomlord
Шеф
 
Мнения: 1517
Регистриран на: Пет 03, Мар, 2006 1:16
Местоположение: София

Мнениеот qu » Нед 12, Юли, 2009 14:12

Пак така, между другото, много игри имат версии за Linux, Warsow, Alien-arena, Openarena и Nexuiz, от жанра са ми на един apt-get install разстояние, аз се заинтересувах от игрите, когато се заинтересувах и от Linux - четейки как Linux не става почти за нищо и особено за игри. Редмъндските подлоги ме направиха Linux геймър, а Quake го сравнявам с Debian - почти толко стар е, свободен е, може да се играе в много операционни системи, така както Debian може да се инсталира на всякакви архитектури, много игри са базирани на Quake (quake-like games), както и много дистрибуции са базирани на Debian и Debian може да се "модва", моя е моднат с Mepis :) . Отделно, осново фентъзи fps ме влекат.

qqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq

Добавяне на .bsp карти в Quake
Карти може да се намерят из мрежата - или отделни .bsp, или .pak архиви за модове в които има карти. В папката /home/user/quake/id1/, в случая /home/user/.tyrquake/id1/ се създава папка "maps" и в нея се поставят .bsp файловете. Картите се стартират с:
$cd /usr/local/games/quake/
$./tyr-quake -fullscreen -width 800 -height 600 +map karta
ако файла е karta.bsp или след стартирането на Quake се отваря конзолата на играта и се пише "map karta"
На папката "maps" може да се направи шорткът и той да се постави в папките с модове ако има такива, а може и да се направи отделна папка "maps" за отделен мод. Така картите могаат да се играят и в модовете. Към някои карти може да има допълнителни текстури, звуци и др., поставят се в папки "textures", "sounds" и т.н.
По същия начин се добавят карти и в Quake2 - в папката /home/user/.quake2/baseq2/maps/

qqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq

Добавяне на "модове" или "пакове" в Quake
Най-често добавянате на мод е просто добавянето на нова папка с името на мода в папката quake, в примерно /home/user/.tyrquake/. В папката с мода трябва да има поне един .pak файл (архив) - pak0.pak, може и повече - pak1.pak, pak2.pak..., след стартиране се появява и config.cfg с потрбителските настройки и евентуално .sav, със запаметените игри. Стартирането обикновено е описано в readme.txt или текстов или .html файл с името на мода.

Примери с http://www.quaddicted.com/reviews/alk15.html и http://www.quaddicted.com/reviews/e-5.html

alk15 е мод с различни skins/кожи на противниците, заснежени са и прoменени ogre-та - могат да изстрелват гранатите като с rocket launcher. Има и нови противници gremlin-и, те могат да взимат оръжието на играча и да се съживяват един друг, подобно на medic от quake2. Добавянето става като в папката "./tyrquake" се добави папка "alk15" и там се добави съдържанието на архива http://www.quaddicted.com/filebase/alk15.zip - без подпапки. В случая стартирам с:
$cd /usr/local/games/quake/
$./tyr-quake -fullscreen -width 800 -height 600 -game alk15 +map alk15
Може да се стартира и с $./tyr-quake -fullscreen -width 800 -height 600 -game alk15 и тогава се играят директно стандартните нива, но с различно изглеждащите противници.

e-5 е друг мод с промени в оръжията - вместо super shotgun има riot controler (любимата ми пушка) и вместо nailgun - chaingun. Добавя се със създаването на папка "e-5" в папка "./tyrquake". В "e-5" се добавя pak0.pak от http://www.quaddicted.com/filebase/e-5.zip.
Стартира се примерно с:
$cd /usr/local/games/quake/
$./tyr-quake -fullscreen -width 800 -height 600 -game e-5 или ./tyr-quake -fullscreen -width 800 -height 600 -game e-5 +map start - за стандартните карти.

Има модове със собствени .exe файлове, не съм се занимавал с тях, други модове имат изисквания за конкретна версия quake - Fitzquake, ezQuake, GLQuake и др. (Tyr-Quake също може да се стартира с ./tyr-glquake, изгледа е съвсем различен).

qqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq

Изваждане на .bsp карти от .pak архиви за модове
Първо трябва разархиватора unmass (#apt-get install unmass, $ unmass -modules показва с какви файлове може да работи програмата). Пример с pak0.pak на Koohoo мода за Quake - ако е в папка /home/user/.tyrquake/koohoo/. В терминала:
$cd /home/user/.tyrquake/koohoo
$unmass -list pak0.pak
Дава списък на файловете и папките в pak0.pak, в случая са:
sound/ambience/wind2.wav
progs/boss.mdl
progs/lavaball.mdl
maps/koohend.bsp
maps/koohoo.bsp
maps/start.bsp
progs.dat
За да се разархивира даден файл трябва да се посочи и папката в архива, в която е - примерно koohoo.bsp в папка "maps":
$unmass -e pak0.pak maps/koohoo.bsp
Файла се разархивира в /home/user/.tyrquake/koohoo с име maps\koohoo.bsp, добре ми звучи да се преименува в koohoo.bsp и вече може да се добави към "maps" в "id1" или в "maps" на друг мод и да се играе с него.
qu
Участник
 
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 15, Апр, 2009 17:32

Мнениеот Kulu Ngile » Нед 19, Юли, 2009 1:32

Малееее тая статия става все по-голяма и по-голяма :D
Ако съдбата е срещу теб, толкова по-зле за нея.

Изображение
APT HOWTO
Kulu Ngile
Унуфри
 
Мнения: 1233
Регистриран на: Съб 04, Мар, 2006 1:04
Местоположение: София

Мнениеот qu » Чет 24, Юни, 2010 10:56

Поради нестихващия грандиозен интерес :) quake стартер

#!/bin/bash
# path-to-quake-engine
cd /usr/local/games/quake/
mod=`zenity –list –height=300 –title=”Mod” –text=”Choose mod” –radiolist –column “Select” –column “Mod” TRUE id1 FALSE mod1 FALSE mod2 FALSE mod3 FALSE mod4 FALSE mod5 FALSE mod6 FALSE mod7 FALSE mod8 FALSE mod9 FALSE mod10`
if [ "$?" -eq 1 ]; then
exit
fi
skill=`zenity –list –height=290 –title=”Skill” –text=”Choose skill” –radiolist –column “Select” –column “Choose skill” FALSE 0 TRUE 1 FALSE 2 FALSE 3`
if [ "$?" -eq 1 ]; then
exit
fi
map=`(zenity –title=”Map” –text=”Write map or leave empty to main menu” –entry)`
if [ "$?" -eq 1 ]; then
exit
fi
./quake -fullscreen -width 800 -height 600 -game “$mod” +skill “$skill” +map “$map”

qqqqqqqqqqqqqqqqqqqq
unmass view

#!/bin/bash
file="$1"
unmass -list "$file" | zenity --text-info --height=500 --width 250 --title="List of files"
Последна промяна qu на Вто 26, Окт, 2010 18:27, променена общо 1 път
qu
Участник
 
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 15, Апр, 2009 17:32

Мнениеот viktor194 » Пет 25, Юни, 2010 8:07

Някой може ли да ми помогне как да подкарам Qake 3 под Debian :?: Гледах го в замунда че го има и за Linux ама не пише как да си го инсталирам.Ако някой може да не насочи много ще съм му благодарен :)
Аватар
viktor194
Участник
 
Мнения: 33
Регистриран на: Вто 08, Юни, 2010 11:34
Местоположение: София

Мнениеот qu » Пет 25, Юни, 2010 18:24

su <Парола> <Enter>
mkdir /usr/local/games/quake3/
mkdir /usr/local/games/quake3/baseq3
cp <мястото на>/pak0.pk3 /usr/local/games/quake3/baseq3/pak0.pk3
cd /usr/local/games/quake3/
wget ftp://ftp.idsoftware.com/idstuff/quake3 ... -3.x86.run
chmod +x linuxq3apoint-1.32b-3.x86.run
./linuxq3apoint-1.32b-3.x86.run или sh linuxq3apoint-1.32b-3.x86.run

Или с други думи влизаш като суперпотребител, създаваш папка quake3 в /usr/local/games, в папката quake3 създаваш папка baseq3, В папката baseq3 копираш файла pak0.pk3, трябва да си го намериш от някъде, може от играта в windows. Сваляш linuxq3apoint-1.32b-3.x86.run от ftp-то на idsoftware, даваш му права да се изпълнява и го стартираш.

Като обикновен потребител стартираш с quake3 в терминала. Ако липсва нещо, примерно библиотека някоя, тук ще изпише най-вероятно.

При първо пускане на играта, в домашната папка създава папка .q3a, там може да си копираш конфигурационния файл от windows-ката инсталация, може би се казва q3config.

Ако играеш в мрежа в ~/.q3a създаваш папка pb. В нея сваляш ъпдейтъра pbweb.x86 (навсякаде за него има един и същ неработещ линк) даваш му права и го изпълняваш:

chmod +x ~/.q3a/pb/pbweb.x86
./pbweb.x86

Това преразказ от долните линкове, дали работи едва ли ще пробвам понеже играта не ме влече и ми е слаба видеокартата. Трябва добра видеокарта с добър драйвер. В Zamunda не съм влизал от милиони години, но преди, там имаше разни събрани с wine windows-ки игри.
http://mandrivausers.org/index.php?/top ... e-3-arena/
http://www.linux-gamers.net/modules/wiw ... WTO+Quake3

Или инсталираш OpenArena, Nexuiz или ALIEN ARENA. Има ги в Synaptic.
Или си инсталирш Ubuntu, в техните форуми има много повече обяснения за нови потребители, защото с Debian по трудно ще намериш съдействие, задавайки въпроси на които вече е отговорено някъде в мрежата.
qu
Участник
 
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 15, Апр, 2009 17:32

Мнениеот aleximilian » Пет 25, Юни, 2010 22:41

Специално за quake 1-4 всичко върви на дебиан.
В действителност не съм пробвал quake3 защото не ме влече, но 1, 2 и 4 вървят без никакви проблеми, дори по-добре от колкото на хр или следващ уин.

Преди пробвах дори NFS и си върви без никакви проблеми, отново по-добре от уин, но с помощта на playonlinux.

А пък ако се погледне в appdb.winehq, човек остава изумен колко от игрите вървят. Единственото е като подробност, че понякога трябва да се компилира определена версия на wine или да се копира от работещ уин някой друг *.dll защото има разлика в съдържанието на тези малки файлчета.
[center]БЪЛГАРИЯ[/center]

Малко филмче

Неволи

# apt-get remove --purge windows
Аватар
aleximilian
Участник
 
Мнения: 112
Регистриран на: Сря 11, Фев, 2009 3:07

Мнениеот viktor194 » Сря 30, Юни, 2010 10:07

А за Quake 3 трябва ли да го имам свалено или то само ще ми го изтегли :?:
Аватар
viktor194
Участник
 
Мнения: 33
Регистриран на: Вто 08, Юни, 2010 11:34
Местоположение: София

Мнениеот aleximilian » Съб 07, Май, 2011 14:03

Поради последните ъбдеити в Sqeeze, Quake II пакета бе премахнат поради конфликт в зависимостите. Става въпрос за пакета quake2_0.3-1.1ubuntu1_i386.deb
След известни проби да я излъжа системата намерих други quake2 пакети които не влизат в конфликт и си работят.

Упътване, обяснения и сорс код ТУК, сваляне на *.deb от ТУК.
Необходими са само i386.deb или amd64 според архитектурата и quake2-data_16_all.deb
Реално нищо особено не трябва да правите. За по сигурно си преименувайте папката от /home/user/.quake2 на нещо по ваш избор. След ъбдейта на системата може да си инсталирате новия quake2.бла.бла.deb и тогава да върнете старото име на папката, настройките ще са старите, остава да си играете на воля.

Както вървят нещата, след някоя и друга година не знам какво ще се прави със старите програми, сигурно ще ни останат само в спомените, а те не малка част от тях са по добри от доста нови.

При мен на моменти се скрива фона, като пример небето вместо да е там каквото е, става някакъв микс от отворените прозорци на десктопа, информацията за патрони и остатъка на живот стават на квадрати или точки. При излизане в главното меню с "ESC' също е не четимо и е на квадрати или правоъгълници. Но това е нещо от опциите за настройки които не съм ги пипал.
[center]БЪЛГАРИЯ[/center]

Малко филмче

Неволи

# apt-get remove --purge windows
Аватар
aleximilian
Участник
 
Мнения: 112
Регистриран на: Сря 11, Фев, 2009 3:07


Назад към Разни

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron