Два от многото начини
http://uzi.hit.bg/q.q2.debian.png
qqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq
Quake - в случая вариант на TyrQuake, ето адрес на "patched TyrQuake binary" http://prdownloads.sourceforge.net/uhex ... z?download, в /usr/local/games/ се добавя папка "quake" и там се разархивира quake-lq-1.0.1.tgz. В същата папка трябва да се добави и съдържанието на windows-ката инсталация на quake - може да се копира от реална такава или да се свали като саморазархивиращ windows-ки архив и да се разархивира с wine и т.н. По конкретно - в /usr/local/games/quake трябва да се появи папката "id1" и в нея да са файловете config.cfg, pak0.pak и pak1.pak, като необходим се споменава и файла game.dat - при мен го няма изобщо, дори не съм го трил, но липсата му не се усеща
Играта се стартира с:
$cd /usr/local/games/quake/
$./tyr-glquake опция резолюция
примерно:
./tyr-glquake -fullscreen -width 800 -height 600 е игра на цял екран и резолюция 800/600,
./tyr-quake -window -width 700 -height 525 е игра в прозорец с резолюция 700/525,
./tyr-glquake -width 800 -height 600 играта стартира явно по подразбиране във fullscreen с резолюция 800/600
Нормално резолюцията трябва да е в съотношение 4/3, а ненонрмалното съотношението е въпрос на вкус.
При първото стартиране, автоматично в домашната папка се създава папка ".tyrquake", в която има папка "id1" и в нея е файла config.cfg съдържащ потребителските настройки и в последствие .sav файловете със запаметени игри, в "id1" може да се добави и папката "maps" в която да се добавят допълнителни карти .bsp, "textures" за текстури и т.н.
За по-лесно стартиране може да се направи bash скрипт, примерно:
#!/bin/bash
cd /usr/local/games/quake/
./tyr-quake -width 800 -height 600
За да не пита всеки път скрипта какво да прави, може да се направи и стартер към него. На стартера задължително се поставя адекватна иконка quake

Допълнителни карти http://www.quaddicted.com/spmaps.html
qqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq
Quake2 - с друг подход - свалят се "quake2 (1:0.3-1.1ubuntu1)" и "quake2-data (13)" за ubuntu 6.06 - само за тази версия ги има (http://packages.ubuntu.com/dapper/quake2 и http://packages.ubuntu.com/dapper/quake2-data), след стартирането автоматично добавят стартер в менюто, а ако случайно не се появи - командата е "quake2". Следва добавянето на windows-ката инсталация, по конкретно папката "base2". В домашната папка се създава папката ".quake2" и в нея се добавя папката "base2" с цялото й съдържание, друго не е нужно.
При стартиране се отваря терминала и излиза предупреждение, че играта не е препоръчително да се играе в несигурни мрежи и въпрос ясно ли е педупреждението, отговаря се с yes и следва enter.
При опит за стартиране, без да е създадена папка ".quake2", след предупреждението за мрежова игра следва съобщение за грешка - не може да бъде зареден файла colormap.pcx, като междувременно автоматично се създава папките ".quake2" и "base2", като последната е празна.
В "base2" са папките "maps" (в която се добавят карти), "textures", "env" и т.н.
Не намерих начин да пусна играта на цял екран, но не съм се и задълбочавал толко с quake2
Допълнителни карти http://www.gamers.org/pub/games/quake2/levels/, http://www.gamers.org/pub/idgames2/quake2/levels/, http://www.geniac.net/quake2.htm
qqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq
За зависимостите - предполагам за quake не са по-различни от тия за quake2, а те са видими на сайта на ubuntu. Възможно е в първия източник да е споменато нещо, но съм го чел по диагонал.
Хардуерните изисквания - на системата от картинката, с видеокарта ATI Rage 32mb и резолюция над 800/600 игрите общо взето не стават за игра, но толко слаби машини вече малко хора могат да си позволят да ползват (а още по малко сме продължаващите с quake), така че хардуера няма кой знае какво значение.
Източници: http://tldp.org/HOWTO/Quake-HOWTO-2.html (частично)
Аз (основно)